Поводом навода који су се појавили на појединим интернет порталима, а тичу се исплате накнаде штете за неискоришћени годишњи одмор функционера, обавештавамо јавност да су наведени новински наслови написани крајње нестручно, непрофесионално и незаконито. Наиме, чланом 9. Закона о јавном информисању и медијима прописано је да су уредник или новинар дужни да с пажњом примереном околностима, и у складу са правилима новинарске струке, пре објављивања информације која садржи податке о одређеној појави, догађају или личности провере њено порекло, истинитост и потпуност. У конкретном случају, изостало је професионално поступање новинара, већ су се поједини новинари, побудама да што пре објаве наведену вест, понашали крајње непрофесионално, на шта их обавезују Закон о јавном информисању и медијима, као и Кодекс новинара Србије, и објавили нетачну вест.
Обавештавамо јавност да функционерима Града нису незаконито исплаћени износи о којима се писало у појединим медијима. У конкретном случају, поступајући по захтевима запослених, а сходно одредбама Закона о запосленима у аутономним покрајинама и јединицама локалне самоуправе и Посебног колективног уговора за запослене у јединицама локалне самоуправе, донете су одлуке о исплати накнада штете за неискоришћене годишње одморе. Наиме, чл. 3 Закона о запосленима у аутономним покрајинама и јединицама локалне самоуправе прописано је да се запосленима, у смислу овог закона, сматрају функционери запослени у јединици локалне самоуправе, док је чл. 11. цитираног закона прописано да функционери имају право на плату, накнаду и остала примања у складу са законом којим се уређују плате, накнаде и друга примања функционера у аутономним покрајинама и јединицама локалне самоуправе. Чл. 20 Посебног колективног уговора за запослене у јединицама локалне самоуправе прописано је да у случају престанка радног односа, послодавац је дужан да запосленом који није искористио годишњи одмор у целини или делимично, исплати новчану накнаду уместо коришћења годишњег одмора у висини просечне плате коју је остварио у претходних 12 месеци, сразмерно броју дана неискоришћеног годишњег одмора. Ставом 2 цитиране подзаконске одредбе, прописано је да се наведено право утврђује и исплаћује у складу са решењем послодавца, у року од 30 дана од дана престанка радног односа. На седници одржаној дана 31.10.2023. године, Привремени орган града Прокупља донео је решења о престанку дужности за чланове Скупштине града Прокупља, Градског већа града Прокупља, Градоначелника и службу Градоначелника, а због донете Одлуке о распуштању Скупштине града Прокупља, коју је дана 30.10.2023. донела Влада РС.
У погледу мировања радног односа у другим органима, именовани су лишени права да користе годишње одморе код послодавца код којих им мирују радни односи, с обзиром на одредбу чл. 68. и 73 Закона о раду. Такође истичемо да се право на годишњи одмор не преноси од послодавца до послодавца, тако да се право на годишњи одмор стечено у једном органу Града не може пренети код другог послодавца, тако да је једино законито решење исплатити запосленом накнаду штете за неискоришћени годишњи одмор.
Како су се престанком дужности наведених лица стекли законом прописани услови за накнаду штете због неискоришћеног годишњег одмора, донета су поменута решења, те нема говора да су иста донета „незаконито“, како то истичу поједини портали.