Град Прокупље препознао је значај инклузивног образовања и улогу пројекта и као једна од 20 јединица локалне самоуправе, придружила се пројекту „Учимо сви заједно“.
-„Заједно до квалитетног образовања“ је слоган под којим се спроводи низ активности у граду у оквиру пројекта „Учимо сви заједно“. У оквиру пројекта се, између осталог, спроводе програми подршке деци са сметњама у развоју као и деци са тешкоћама у адаптацији, радионице за родитеље, пилотирање система транзиције из ППП у први разред основне школе за децу којој је потребна додатна образовна подршка, организовање обука за васпитаче и наставнике разредне наставе у области инклузивног образовања, организовање промотивних активности и још много тога, рекли су учесници пројекта из Града Прокупља, Основне школе „Ратко Павловић Ћићко и Предшколске установе „Невен“.
Кроз поменуте активности у граду, препознају се потребе и цене различитости све деце, чиме се ствара осећај припадања и добробити за све, док су родитељи информисани и оснажени да подрже дете. Само различити смо комплетни и као што азбуку чине различита слова, тако сва деца, „Од А до Ш“, треба да буду прихваћена у школској и локалној заједници и друштву уопште, како би била равноправна и остварила свој пуни потенцијал.
Квалитетно, доступно и праведно образовање основно је право сваког детета. Како би оно било реализовано, образовни систем дужан је да уважава индивидуалне могућности и ситуације у којима се налази свако дете. Ово значи да деца, која се из било ког разлога сматрају припадницима „осетљиве групе“, ни у ком случају не смеју бити изостављена.
-Управо из овог разлога, циљ инклузивног образовања је да омогући сваком детету, подједнаку шансу за квалитетно образовање без дискриминације, како би у потпуности остварило своје потенцијале. Овај приступ подразумева укључивање сваког детета у вршњачку заједницу, начин рада прилагођен потребама сваког детета као и додатну образовну подршку у ситуацијама када је она потребна. На тај начин, руше се предрасуде и стереотипи и елиминише дискриминација, асваком детету пружа се прилика да расте и развија се, истакли су учесници пројекта.
Инклузивно образовање је кључна вредност нашег образовног система. Полазна тачка овог система је национална политика инклузивног образовања, а политике града Прокупља полазе од националних стратешких циљева и своје мере усклађују са њима. Кроз приступ, који уважава развојне капацитете и потенцијале сваког детета, инклузивно образовање омогућава детету да оствари свој пуни потенцијал. Како би се овај циљ остварио и како би инклузивно образовање постало универзални принцип на ком се заснива систем образовања и васпитања у Србији,, спроводи се и пројекат „Унапређени равноправни приступ и завршавање предуниверзитетског образовања за децу којој је потребна додатна образовна подршка – Учимо сви заједно“. Овај пројекат који спроводе Министарство просвете и УНИЦЕФ, уз подршку Европске уније, настоји да омогући равноправни приступ образовању за децу из свих осетљивих група, што се реализује кроз унапређење система и квалитета образовања, као и сарадњу актера на националном и локалном нивоу.
Кроз своје разноврсне надлежности, јединице локалне самоуправе приступ инклузивном образовању могу да прилагоде својим најосетљивијим заједницама, детаљно пратећи планирање, реализацију и евалуацију потребних мера подршке.