Претходног викенда у у Прокупљу је одржана четврта, традиционална манифестација под називом „Дани прокупца“ у граду Светог Прокопија у оквиру које је одржан округли сто на коме се разговарало о туристичким потенцијалима Топлице кроз призму „прокупца“ и Сајам вина, алкохолних пића и етно хране у центру града.
Манифестација је отворена у Народном музеју „Топлице“ дебатом са темом „Развоја туризма у Топлици и на Јастрепцу кроз призму „прокупца“ који нас спаја“ у којој су учествовали, Марко Јакшић представник Удружења произвођача вина са ознаком географског порекла „Топлица“ и менаџер у Топличким виноградима, Дарко Жарић, историчар музејски саветник у прокупачком музеју, Симон Симоновић директор Туристичке организације Прокупља, као и представник организатора Удружења „Ми волимо Јастребац“ Александар Милановић.
Говорећи о покретању производње аутохтоне сорте „прокупац“, која је готово била заборављена и искорењена на нашем подручју, Марко Јакшић је навео да се у Топличким виноградима од 2009. године ради на томе да се та сорта грожђа поново врати на место које јој припада.
Он је казао да у Топличким виноградима данас на око 100 хектара гаје „прокупац“ од кога се производе квалитетна вина која данас имају прођу на пробирљивом европском и светском тржишту.
-Јако смо задовољни производњом и извозом наших вина са назнаком „прокупца“, која се извозе широм света и у азијске земље Јапан и Кину и могу да кажем да су људи тамо презадовољни квалитетом наших вина, па су због тога недавно и посетили наш крај да виде где се она производе, казао је Јакшић и нагласио да је „прокупац“ и средство и велики потенцијал који може у прокупачки и топлички крај да привуче како привреднике тако и туристе из целог света.
Дарко Жарић је говорио о културном историјском туризму који има велики потенцијал на подручју Топлице и подвукао да је водећи бренд топлице нешто по чему нас цео свет зна Гвоздени пук, наглашавајући да би тај бренд могао да обележи историјску и културно туристичку понуду целог топличког краја.
Директор Туристичке организације Прокупља Симон Симоновић захвалио је организаторима Манифестације „Дани прокупца“ који су у једној сорти грожђа препознали велики туристички потенцијал Топличког краја, који би могао да привуче туристе и покрене многе развојне процесе у нашем крају.
–Туризам је занимљива привредна грана у коју могу да буду укључени сви послови којима се бавимо, јер је буквално све туризам и свака наша делатност везана за овај крај преставља посредну промоцију Топличког краја, рекао је Симоновић.
Он је истакао да се мора обратити пажња на брендове који промовишу Топлицу и ту као водећи навео Гвоздени пук, али и винарије којима обилује наш крај и у којима се производе високо квалитетна вина која се продају широм света.
У суботу 19. новембра винарије произвиђачи пића од грожђа „прокупац” као и произвођачи здраве хране и етно ресторани у центру града промовисали су своју понуду и производе у оквиру Мини сајам вина.
У башти кафеа ,,Меморис“ који је био и покровитељ манифестације, представиле су се винарије „Ботуњац“, „Доја“, „Топлички виногради“, „Аранђеловић“, „Страхинић“, „Станковић“, „Марјановић“, „Костић“, „Малетић“, сеоско газдинство „Зелени рај“, произвођач здраве хране „Боки фуд“ и други представници туристичких брендова нашег краја.
Директор Туристичке организације Прокупља Симон Симоновић овом приликом уручио је „Благодарнице“ организаторима. представнику Удружења грађана „Ми волимо Јастребац” Александру Милановићу и промотеру те организације Ђорђу Митровићу.
На указаном поверењу захвалио је Ђорђе Миртовић, промотер Удружења „Ми волимо Јастребац” и данашње манифестације, члан Удружења оболелих од дечије парализе из Прокупља, студент фитофармације на Одсеку за пољопривредно прехрамбене студије у Прокупљу, члан Академије особа са инвалидоитетом и мотивацијски говорник.
Манифестација „Дани прокупца у граду Светог Прокопија“ одржана је уз подршку Града Прокупља.