Мурал на тему „Гвоздени пук“, красиће зид недавно отворене Спомен собе „Гвозденом пуку“ у Прокупљу, а осликавају га академски сликари Мирослав Лазовић и Биљана Велиновић.
–Ово је део планираног програма Народног музеја Топлице, а реализују га велики пријатељи нашег града. На самом отварању ове значајне историјске Спомен собе, знали смо да ћемо је осликати. Овај мурал ће је учинити препознатљивом, а биће сасвим сигурно и својеврстан позив случајним пролазницима да посете и Спомен собу и у њој сазнају нешто што нису знали о најхрабријем и најодликованијем пуку српске војске, рекла је в.д. директора Народног музеја Топлице Љиљана Красић.
Академски сликар, рођени Топличанин Мирослав Лазовић истакао је да је овакво тематско осликавање врло битно и са циљем планирано.
–Драго ми је да сам баш ја радио осликавање ове Спомен собе, јер и моји корени су одавде. Поносим се тиме што ћу на овај начин бити део ове важне историјске теме. Мурал је нешто што ће трајно остати део простора ове Спомен собе, која чува сећање на гвоздене јунаке, рекао је академски сликар и редовни професор на Факултету примењене уметности у Београду Мирослав Лазовић, коме је Велика Плана родно село.
Он је додао да је планирано и осликавање мурала по граду, на зидовима стамбених зграда, али да ће то још морати да сачека, јер Прокупчани немају разумевања за овакву врсту уметничког стваралаштва.
Он је додао да је у Краљеву заједно са студентима осликао 170 зидова тамошњих зграда.
–Мурал није графит, то је осмишљена слика, која просвећује обичног грађанина. Краљевчани су имали разумевање за овакву врсту уметничког ствралаштва, мени је изузетно драго због тога и надам се да ће и Прокупчани у неком будућем времену бити расположени за сарадњу. Ускоро идем у Грчку где ћу, вероватно радити мурал царице Милице, нагласио је професор Лазовић.
Заједно са њим на муралу је радила и његова супруга, такође академски сликар и доцент на Факултету савремених уметности у Београду Биљана Велиновић.
–Тема је историјска и у ствари негде јесте добро полазиште за зидну композицију. Она донекле и намеће саму композицију. Будући да је мурал дело које настаје на отвореном и доступно је погледима пролазника, онда ту постоји и елемент едукације. Оно што је садржај, који видимо у Спомен соби посвећен Гвозденом пуку, виде само они који у њу уђу. То обично буде одређен, пробран број људи, који је уже заинтересован, а мурал је нешто што је доступно и пролазницима, на пример деци која ту пролазе. Тада то постаје део њиховог света и негде се саживе са тим и преносе неку информацију и естетику, а то је оно што је суштина зидног сликарства и зато волим што сам део оваквих пројеката, подвукла је Биљана Велиновић и нагласила да јој је веома важно када мурале осликавају у Лазином родном месту Прокупљу, али и њеном родном Алексинцу.