На програму манифестације „Дани музеја“, која се одржава у Прокупљу, нашао се и угледни час Техничке школе „15. мај“ из физике, хемије и математике. На њему су са становишта ових наука, ученици и предметни наставници извели интересантне експерименте на тему „Занимљиво јаје“. На самом почетку овог угледног часа, један део је био посвећен физици, а наставница овог предмета у Техничкој школи, Биљана Ристић Тасић је рекла да су све три поменуте науке веома повезане и да једна другу никако не искључују, већ допуњују.
-Када је реч о физици и теми „Занимљиво јаје“, деца су показала однос масе и густине и кроз разне врсте и густине течности могли смо да видимо како се јаје понаша. Видели смо како се оно, као нехомогено тело, понаша у различитим врстама течности и на основу тога одредили просечну или средњу густину јајета. Овај, први део екперимента, везан је за физику, други део за хемију, а трећи за математику. Све три науке су повезане и свака из свог домена проучавања, даје одговоре везане за задату тему, рекла је наставница физике.
Она је додала да ће се кроз делове часа, које ће на крају објединити, објаснити повезивање природних наука, а у делу из математике, објаснити тачно како се зове облик јајета и још неке занимљиве ставри везане за ову тему.
Ове три науке су, према њеним речима, веома повезане и зависе једна од друге, јер се многе лекције кроз средњошколско образовање понављају, а овакви часови су нешто што је важно и за само утврђивање онога што је научено кроз теорију на редовним часовима.
-Конкретно, ове године је ово други угледни час који ја држим, први сам одржала у школи, а тема је била „вискозност“, која им је била веома занимљива. Када у току огледа има обојених течности, онда ученици могу визуелно да виде и тај део им је најинтересантнији. Најбоље уче оно што виде на примеру практично, а још боље оно што сами одраде, јер неке материје теоријски знају да буду и озбиљне и тешке, а лакше се савладавају кроз практичне примере, истакла је Тасић.
Како је нагласила, важност одржавања угледних часова, порасла је нарочито последњих година, у време корона вируса, када се настава одвијала онлајн.
-Едукацијом ИТ сектора, иако нисмо имали лабараторијске услове, научили смо да користимо неке електронске алате и на тај начин приближимо деци оно што је могло на тај начин да се види. Уназад пет година практикујемо овај начин рада, јер је практичан рад непоновљив и највише даје, деца тада најбоље памте, лакше уче и усвајају градиво, нагласила је наставница физике из Техничке школе „15. мај“ Биљана Ристић Тасић.
У овом програму, учестовале су и наставнице математике Слађана Трајковић и хемије Виолета Тончић.