У данима ванредног стања у нашој земљи, када се настава одвија у специфичним околностима, тј. онлајн, разговарали смо са учитељицом Основне школе „Милић Ракић Мирко“ Јеленом Бабић, колико је тешко ђацима да одрже мотивацију за рад код куће.
– После почетне еуфорије и заинтересованости за нов начин рада, сада сигурно чешће имају потребу, да по неку обавезу одложе за касније и тада не стижу да све задатке заврше на време. Поред тога, нема дружења и виђања, што децу додатно успорава. Зато је важно да примене такозване „цаке“, које им могу помоћи да одрже пажњу и заврше све школске обавезе на време, рекла је ова учитељица.
Најважније је како каже, да одреде себи простор за учење и уреде га тако да их, док уче и раде, ништа не омета. Уколико у том тренутку раде на рачунару или у свесци и књизи, телефон треба да одложе и смање тон, како их не би ометале поруке и позиви.
-Потребно је да припреме материјал за рад и све што им је потребно како би избегли устајање по оловку, резач или папириће.Тачније, треба да се опреме са свим што им је потребно, како не би имали изговор за прекидање рада. Корисно је правити недељни плана рада учења, у виду распореда где ће бележити по данима домаће задатке (поред задатка и датум до када се мора урадити). Тако им се неће десити да забораве своје обавезе и не предају домаће задатке на време. Распоред обавезно треба да ставе на видно место. У том недељном плану, свакако треба да означе и време за одмор и рекреацију, додала је као врло важно учитељица Бабић.
Она је истакла да је свакако много битно да ђаци себи поставе циљ.-Сваког дана запишите шта тог дана желите и морате да урадите и поставите на видно место. Како коју обавезу са списка завршавате, можете је означити као готово. Осећаћете се боље када видите како испуњавате оно што сте „зацртали“ за тај дан. Када завршите један део обавеза, наградите себе за сваки успех и извршење задатка. Награда ствара позитивне асоцијације, а то ће вам повећати жељу за успехом, поручује ова учитељица и додаје да награда треба буде лична, да деца осете радост.
Она наглашава да унапред треба одредити шта је награда, да ли је то чоколада, или омиљени филм, ствар је избора, али свакако највећа награда треба да буде да се ученици поносе оним што су постигли.
Учитељица Јелена Бабић, која ради са најмлађим основцима, поручила је свим ђацима да буду истрајни и редовни на он лајн настави, баш као и у редовним околностима у школи и да не забораве да сваки рад, наставник вреднује посебно.
-Ово је можда једна од прилика да на једноставнији начин, постигнете бољи успех на крају године. Ако будете вредни и на време предајете задатке, наставници ће наградити и труд и истрајност, закључила је Бабић.
Како је у овом времену важно да се обрати пажња на задатке, према мишљењу ове учитељице, једнако је важно организовати и дружење.
– Организујте онлајн дружење и разговор са друговима путем доступних друштвених мрежа и платформи. Погледајте неки филм, читајте књиге, радите оно што волите, а за шта можда нисте скоро имали времена и играјте друштвене игре са својом породицом. Када све прође враћамо се својим обавезама, само зрелији за једно ново искуство и надам се успешнији. И за крај овог разговора морам да истакнем да се ученици могу мотивисати и у примени наставе на даљину. У прилог томе иду нам разноврсне апликације и програми, који се могу користити за креирање видео и других врста лекција, подвукла је учитељица Основне школе „Милић Ракић Мирко“ и додала да се као повратна информација, што је, опет мотивишући фактор за ученике, могу креирати Вибер налепнице, којима ће се они информисати о својим постигнућима.