Драгоцена помоћ локалне самоуправе
25. априла 2017.
Представљен књижевни првенац Србијанке Станковић
27. априла 2017.
Прикажи све

Европска STEM недеља у Архео парку Плочник


Notice: Trying to get property 'post_excerpt' of non-object in /var/www/vhosts/prokuplje.org.rs/httpdocs/wp-content/themes/betheme/includes/content-single.php on line 214

plocnik%20ts1  

Европска организација STEM Alliance  (Science Technologies Engineering Mathematics) широм Европе,сваке године у другоj половини априла,  организује велику кампању намењену ученицима и наставницима  за подизање опште свести о STEM образовању у школама широм света (наука (science),технологија(technology),инжењерство (engineering) и математика (mathematics).  

plocnik%20ts2

Већ другу годину заредом у овој кампањи учествују и ученици Техничке школе ,,15.мај“ из Прокупља. Ове године су у необичном амбијенту Архео парка Плочник,  на  часу математике  ,,Логаритми  у   земљи",чули најпре од археолога Народног музеја Топлице  Јулке  Кузмановић Цветковић о значају археолошког  налазишта  Плочник,као и томе како се раде археолошка истраживања,а затим су се са наставницом математике  Слађаном Трајковић подсетили неких примена логаритама у науци. Посебна пажња била је  посвећена  логаритамској  скали  pH  вредности и њеном  значају за свакодневни живот,а затим су ученици експерименталним путем дошли до одређених сазнања. Она су се односила на  начин одређивања  рН вредности  земље на различите начине,између осталог,како   утиче на квалитет земље,   развој биљака,  али и  колико  утиче на здравље људи.   

plocnik%20ts3

Активност која је веома заинтересовала ученике је и проучавање речног профила реке Топлице.  Како се тумаче наслаге и каква се геолошка активност може уочити,ученицима је објаснила археолог Народног музеја Топлице,Јулка Кузмановић Цветковић.

Бројни примери из свакодневног живота подстичу светске стручњаке да стално указују колико су STEM знања важна и колико су савремене школе у обавези да ова знања и предмете учине једнако доступним свима.

-Уместо да се наведене четири дисциплине уче посебно и буду одвојени предмети,STEM их интегрише у јединствену стратегију учења,које се заснива на реалним интеракцијама. Овакав приступ је важан за усвајање управо из разлога јер је присутан у скоро свим аспектима живота,рекла је професор математике у техничкој школи Слађана Трајковић.

Она је додала да без обзира на то чиме ће се појединац бавити,STEM предмети ће му бити неоходни за успешно сналажење на садашњем и будућем тржишту рада.

– Ако је појединац друштвено хуманистички образован,квалитетно познавање математике омогућиће му прецизност и систематичност,а догађај Логаритми у зуемљи налази се на мапи важних европских СТЕМ догађаја за април 2017. године,истакла је Трајковић.

          

 

 

Величина слова: