Status grada za Prokuplje,koji je u republičkom parlamentu zatražio poslanik Darko Laketić,u svakom prokupčaninu jednostavno je morao da izazove posebnu pažnju. Kakvi bi to bili kada za mesto u kome živimo ne bi poželeli da je,za početak bar po nazivu ili definiciji,nešto najbolje i najveće. A definicija kaže,grad je urbana sredina sa ulicama,trgovima,delovima grada,parkovima i šetalištima,gradskim korzoom i glavnom gradskom ulicom,upravnim i komunalnim funkcijama,školama i dečjim vrtićima,obrazovnim ustanovama opšteg i posebnog karaktera,medijima,verskim objektima,trgovinskim i ugostiteljskim radnjama,industrijom i proizvodnim pogonima. Grad se odlikuje određenom veličinom,koja varira od gustine nastanjenosti,značajem i opremljenošću i zastupljenošću gradskih sadržaja u njemu.
Obično se za dobijanje statusa grada kao glavni uslov vezuje broj stanovnika od preko 100.000 po Zakonu iz 2007. godine,ali treba istaći da to više nije presudno i da je u međuvremenu nekoliko njih ovaj status dobilo na osnovu specifičnosti kao što je blizina državne granice. Desetak gradova je to postalo zbog posebnog geografskog položaja i izuzetnog značaja za određena područja Srbije. U tome se sasvim sigurno može prepoznati i naše Prokuplje kao opština kojoj treba pomoći da se sa davanjem statusa grada stvore uslovi za više investicija i bolji ekonomski razvoj. O tome da će unapređivanje statusa naše lokalne samouprave doprineti njenom razvoju i punom korišćenju privrednih,kadrovskih i prirodnih kapaciteta,najbolje govore iskustva gradova koji su to postali u 2016. godini. Na primeru Kikinde to je izgradnja industrijske zone,dolazak nekoliko stranih investitora i smanjenje nezaposlenosti što vodi ostvarivanju strateškog cilja kao što je trend povećanja broja stanovnika. Iskustva Pirota takođe kažu da gradovi imaju posebne pogodnosti kao što je lakši izlazak pred inostrane investitore nego kad je u pitanju opština. Pored toga otvara se i prostor i za priliv većih transfernih sredstava iz budžeta Republike. Tako bi i Prokuplje imalo veća sredstva nego sada kao opština a uvođenje u status grada bi pored toga predstavljalo i nešto što daje na imidžu koji je važan,ne samo samo za nas nego i za bilo koji drugi grad. Osim povećanja transfernih sredstava,status grada donosi nam i mogućnost osnivanja komunalne policije što u prvom redu treba posmatrati kao značajan korak prema čistijoj i lepšoj sredini u kojoj živimo. Ako je necelishodna podela na opštine onda Prokuplje može biti grad kao celina a u tom slučaju ne samo da ne uvećava administraciju već može i da je smanji. Daljim procesom decentralizacije Srbije,sigurno je da će gradovi dobijati i neke nove nadležnosti. Mnogi se zalažu da se novim izbornim zakonima stvore uslovi i za direktno biranje gradonačelnika što bi bio još jedan kvalitet u ostvarivanju biračkog prava građana.
Naravno,kao i sve drugo što neko radi,i ova inicijativa od nekih je dočekana ,,na nož“ neargumentovano,zlurado a što je najvažnije u neznatnoj manjini. Takvih je bilo i biće ali ako ne menjamo ćud i ponašanje svih nas,bar po pitanju opšteg interesa,onda ćemo ostati na nivou palanke iako možemo da budemo grad. Biti grad nije stvar simbola i forme,već ekonomske potrebe a to bi bilo i pravo priznanje za Prokuplje,ocenjuje opštinsko rukovodstvo.