Posle projekta „Revitalizacija folklora u podjastrebačkim selima“, koji je realizovao prokupački Dom kulture „Radivoj Uvalić Bata“, učiteljica Osnovne škole „Nikodije Stojanović Tatko“ u Donjoj Rečici, Lidija Veljković, došla je na ideju da formira folklornu sekciju u školi u kojoj radi, i tako nastavi sa negovanjem srpske narodne tradicije kroz pesmu i igru.
-I naši učenici su bili deo ovog veoma važnog projekta, na obostrano zadovoljstvo. Više je razloga zbog čega treba početi sa folklorom. Kroz igru se razvija opšta motorika, a svako dete koje želi da se bavi nekim drugim sportom ima odličnu osnovu. Muzika kod dece izaziva emocije, deca se uče socijalizaciji, ponašanju u grupi i podeli obaveza. Tokom igre, svi mišići su aktivni, jer su deca u pokretu sve vreme, a i razvija se centar za ravnotežu, objašnjava razloge formiranja folklorne sekcije učiteljica Veljković.
Projekat je realizovao prokupački Dom kulture, uz finansijsku podršku Ministarstva kulture i informisanja Vlade Republike Srbije.
Rezultat realizacije projekta „Revitalizacija folklora u podjastrebačkim selima“, kroz tromesečne aktivnosti, bio je koncert, koji je održan u Domu kulture, na veliko oduševljenje publike. Na njemu su se učenici iz Donje Rečice, izdvojenog odeljenja prokupačke Osnovne škole „Nikodije Stojanović Tatko“, predstavili „Igrama iz Gruže“. Ceo projekat je realizovan zahvaljujući iskusnim članovima KUD „Abrašević“, ali uz pomoć najmlađih polaznika „Abraševića“, učenika prokupačkih osnovnih škola i njihovih izdvojenih odeljenja u selima.
Učiteljica Lidija Veljković je i sama dugogodišnji član prokupačkog KUD-a „Abrašević“, koje za svoj rad redovno dobija nagrade na festivalima na kojima učestvuje. Tu ljubav prenela je i na svoje đake, i njen predlog da krenu da uče da igraju kolo svi su prihvatili sa velikim oduševljenjem. Sada, po završetku nastave, redovno vežbaju korake i koreografije srpskih narodnih igara i spremaju se za neki novi nastup, gde će, zahvaljujući svom vrednom radu i talentu, sigurno biti zapaženi.
-Na samom početku učenja o tome šta je folklor, krenuli smo od pravilnog stajanja, hodanja, a onda smo došli i do koraka i poskoka. Predznanje učenicima nije bilo potrebno, sve korake naučili smo na probama. Svako dete iz grupe učilo je da, osim koraka, zna da objasni zbog čega se u jednom delu Srbije nose šubare, a u drugom šajkače i slično, naglasila je učiteljica Veljković.
Cilj ovog projekta prokupačkog Doma kulture, kome su se veoma obradovali najmlađi učesnici, bio je da se, formiranjem folklornih grupa u selima gde postoji i radi osnovna škola, oživi i neguje srpska narodna pesma i igra, ali i da se deca na ovaj način upoznaju sa kulturnom baštinom Srbije.