–Tokom prošle godine oko stotinu Prokupčana zatražilo je pomoć Organizacije potrošača prilikom vraćanja ili zamene nekvalitetnog ili neodgovarajućeg proizvoda, kazala je predsednica te Organizacije u Prokuplju Snežana Apostolović.
Prema njenim rečima među tim prijavama najčešće je bilo pritužbi na kvalitet obuće, odeće, bele tehnike, mobilnih telefona i televizora kao i drugih elektronskih uređaja, čak i nameštaja, dok se kupci veoma retko se odluče za vraćanje neispravnih namirnica koje radije bacaju.
Kako je naglasila Apostolović rok za vraćanje svakog neispravnog proizvoda je šest meseci dok većina svetskih trgovina koje posluju u Srbiji vraćaju i menjaju garderobu u roku od mesec dana.
Kako naglašava i dalje postoje veliki problemi kada se radi o zameni ili vraćanju proizvoda pa Organizacija potrošača mora više puta da interveniše kako bi neki proizvod bio zamenjen ili vraćen, a često se događa da trgovci i pored svih intervencija ne žele da vrate proizvod.
Nažalost mi sada možemo da pomognemo samo putem medijacije ali ima nagoveštaja da će deo naših ingerencija ubuduće preći na Tržišnu inspekciju koja će u takvim situacijama moći da piše i prijave.
–Pandemija korona virusa potpuno je promenila navike kupaca u Srbiji i u velikoj meri ih okrenula korišćenju interneta prilikom kupovine najrazličitijih proizvoda, od bele tehnike do hrane, kazala je Snežana Apostolović.
Ona ističe da je u doba pandemije takva kupovina idealna i dobro zakonski regulisana ali da ljudi nedovoljno znaju o njoj.
–Zato kod nas ljudi i dalje bez obzira na pandemiju korona virusa masovno idu u kupovinu ne samo hrane već i garderobe i satima stoje u redovima ispred prodavnica, najčešće brendirane robe svetskih proizvođača, naglašava Snežana Apostolović predsednica prokupačke Organizacije potrošača.
Organizacija potrošača Prokuplje koja postoji od 1998. godine nalazi se na adresi Darinke Nestorović 30, a kontakt telefon za prijave je 060/3077099.