Učiteljica izdvojenog odeljenja Osnovne škole „Milić Rakić Mirko“ u Donjem Kordincu, Jelena Babić je na osnovu procene Školske uprave u Nišu, dobila zvanje pedagoškog savetnika. Ona je jedini prosvetni radnik u Prokuplju sa ovim zvanjem.
-Da bi učitelj mogao da napreduje u struci potrebno je da ispuni određene uslove u toku svog rada. Procedura nije nimalo jednostavna i zahteva da kandidat pokaže i dokaže mnoge sposobnosti. Potrebno je da se ističe u radu i zalaganju, da sarađuje sa kolegama i lokalnom zajednicom, da inicira novine i uvodi ih u rad, poseduje znanje rada na računaru, znanje stranog jezika na nivou A2, inicira i učestvuje u podizanju kvaliteta vaspitno-obrazovnog rada, rekla je učiteljica Jelena Babić.
Ona je navela da učitelj ili nastavnik, takođe mora da pokazuje visok stepen kompetentnosti u obrazovno-vaspitnom radu, uz stalno stručno usavršavanje, ali i da ima najmanje osam godina radnog staža.
Sve ovo je prema rečima učiteljice Babić, propisalo Ministarstvo prosvete Pravilnikom o stručnom usavršavanju. Učitelji, nastavnici i stručni saradnici imaju mogućnost da u toku svog rada i profesionalnog razvoja napreduju sticanjem zvanja. U prosveti su to pedagoški savetnik, samostalni pedagoški savetnik, viši pedagoški savetnik i visoki pedagoški savetnik. Kada kandidat ispuni sve zahteve po tom Pravilniku, navodi Babić, onda podnosi zahtev direktoru škole, a o tom zahtevu raspravlja Aktiv učitelja, Odeljensko i Nastavničko veće, zatim Savet roditelja i na kraju Školski odbor. Ukoliko svaka od ovih instanci da „zeleno svetlo“ tj. pozitivno mišljenje o zahtevu učitelja, direktor škole šalje molbu i celokupnu dokumentaciju sa dokazima Školskoj upravi. Nakon provera, prosvetni savetnik iz Školske uprave, izlazi na teren, to jest, dolazi u posetu prosvetnom radniku.
-Kod mene u poseti je bila Tatjana Živanović iz školske uprave Niš. Ona je sa nama u školi provela dva nastavna dana i procenjivala način na koji radim, kako se ophodim prema učenicima, koliko i na koji način učenici učestvuju u nastavnom procesu, da li su sadržaji prilagođeni učenicima i njihovim intelektualnim mogućnostima, koje se metode, sredstva i tehnike koriste u radu, da li svaki učenik ima mogućnost da bude uspešan, koliko vešto nastavnik upravlja procesom učenja na času i slično, priča ova učiteljica.
Ona ističe da prosvetni savetnik, nakon posete nastavi, obavlja razgovore sa učenicima, roditeljima, aktivom učitelja, stručnom službom u školi i sa direktorom škole. Posle svih obavljenih razgovora, on može da da pozitivno ili negativno mišljenje.
-Na moju veliku sreću, dobila sam pozitivno mišljenje. Ovo je veliki uspeh za mene lično, ali i za moje učenike, njihove roditelje, moje kolege i moju školu.
Svako od nas treba da se trudi da izvuče iz sebe maksimum. Ja uživam u svom zanimanju i u radu sa decom i svakako se trudim, da na najbolji mogući način taj svoj entuzijazam prenesem i na svoje učenike. Smatram, da bi bio uspešan u svom poslu, moraš da voliš ono što radiš, jer ljubav je osnova i pokretačka snaga svega.Radim skoro petnaest godina u seoskoj školi sa više razreda i nikada nisam poželela da svoje mesto zamenim neki drugim. Sva deca su jednako dobra i naše su najveće bogatstvo gde god se nalazila. Ono što me ipak najviše raduje i što je moje najveće priznanje jeste kada ih, po završetku časova, čujem da kažu „Moramo li da idemo kući“. Onda svoj posao, za koji mislim da je najlepši na svetu, volim još više, završava svoju priču o radu u školi učiteljica izdvojenog odeljenja Osnovne škole „Milić Rakić Mirko“ Jelena Babić.