Povodom navoda koje Dragan Dobrašinović prethodnih dana iznosi u javnost na raznim internet portalima, a tiču se javne nabavke – video nadzor na teritoriji grada Prokuplja, ističemo da tvrdnje imenovanog o malverzacijama u vezi predmetne javne nabavke nemaju nikakvo utemeljenje u pozitivnim propisima Republike Srbije.
Naime, svakom ko iole poznaje propise u oblasti javnih nabavki, jasno je da je u konkretnom slučaju nabavka u celosti odrađena u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama i ostalim propisima koji regulišu ovu oblast.
U pogledu cene, odnosno procenjene vrednosti javne nabavke, ista je procenjena Elaboratom (za čiju izradu je prethodno sprovedena javna nabavka) od strane stručnih lica u oblasti video nadzora, a sama činjenica da se na ovu javnu nabavku javilo dva ponuđača – sa razlikom u ceni od oko 400.000,00 dinara, govori u prilog tome da je cena određena u skladu sa čl. 29. Zakona o javnim nabavkama. U prilog ovoj tvrdnji govori i činjenica, da na teritoriji Republike Srbije postoje gradovi sa cenama koje su drastično više od vrednosti javne nabavke u gradu Prokuplju (npr. grad Sombor, grad Subotica, opština Ruma itd.).
Bitno je istaći da kamere o kojima govori dotični i čije specifikacije želi da predstavi identičnim naručenim, odudaraju od kamera koje su javnom nabavkom tražene, odnosno da iste nemaju veze sa kamerama koje su javnom nabavkom naručene, što ukazuje na pokušaj dotičnog da obmane javnost na ovaj način.
U konkretnoj javnoj nabavci, imao je mogućnost da se javi svaki ponuđač sa teritorije Republike Srbije – javna nabavka je objavljena na internet portalu grada Prokuplja, Portalu javnih nabavki i Službenom Glasniku RS. Ovo pokazuje da je javna nabavka bila otvorenog tipa, dostupna za svu javnost, te da je neko sa traženim specifikacijama kamera posedovao tražene kamere (i svu prateću opremu), mogao je da se javi jer je čak i kretirijujm izbora ponuđača bila „najniža ponuda“, što dalje govori u prilog činjenici da dotični iznosi potpune nebuloze na društvenim mrežama.
Imajući u vidu sve napred navedeno, teško je shvatiti da svako ko se iole razume u propise koji se tiču javnih nabavki, kao i u poznavanje sistema video nadzora, može da piše ovako neistinite navode. Sama činjenica da dotični Dragan Dobrašinović već više meseci kod sebe poseduje specifikacije (koje smo mu lično dostavili prilikom davanja odgovora na njegov zahtev za pristup informacijama od javnog značaja) i koje je više puta objavljivao na svom fejsbuk profilu, a tek sada, 10 dana pred izbore, pravi ovakvu „feštu“ iznošenjem neistina, jasno je da se u konkretnom slučaju radi o njegovom pokušaju da na ovaj način skupi političke poene.
Ipak, Gradska uprava grada Prokuplja neće se više baviti njegovim netačnim i neistinitim tvrdnjama, već će pustiti nadležne organe da, bez pritisaka putem medija koje očigledno dotični zloupotrebljava u svoje svrhe, završe na zakonom propisan način ovaj postupak.