Grad Prokuplje prepoznao je značaj inkluzivnog obrazovanja i ulogu projekta i kao jedna od 20 jedinica lokalne samouprave, pridružila se projektu „Učimo svi zajedno“.
-„Zajedno do kvalitetnog obrazovanja“ je slogan pod kojim se sprovodi niz aktivnosti u gradu u okviru projekta „Učimo svi zajedno“. U okviru projekta se, između ostalog, sprovode programi podrške deci sa smetnjama u razvoju kao i deci sa teškoćama u adaptaciji, radionice za roditelje, pilotiranje sistema tranzicije iz PPP u prvi razred osnovne škole za decu kojoj je potrebna dodatna obrazovna podrška, organizovanje obuka za vaspitače i nastavnike razredne nastave u oblasti inkluzivnog obrazovanja, organizovanje promotivnih aktivnosti i još mnogo toga, rekli su učesnici projekta iz Grada Prokuplja, Osnovne škole „Ratko Pavlović Ćićko i Predškolske ustanove „Neven“.
Kroz pomenute aktivnosti u gradu, prepoznaju se potrebe i cene različitosti sve dece, čime se stvara osećaj pripadanja i dobrobiti za sve, dok su roditelji informisani i osnaženi da podrže dete. Samo različiti smo kompletni i kao što azbuku čine različita slova, tako sva deca, „Od A do Š“, treba da budu prihvaćena u školskoj i lokalnoj zajednici i društvu uopšte, kako bi bila ravnopravna i ostvarila svoj puni potencijal.
Kvalitetno, dostupno i pravedno obrazovanje osnovno je pravo svakog deteta. Kako bi ono bilo realizovano, obrazovni sistem dužan je da uvažava individualne mogućnosti i situacije u kojima se nalazi svako dete. Ovo znači da deca, koja se iz bilo kog razloga smatraju pripadnicima „osetljive grupe“, ni u kom slučaju ne smeju biti izostavljena.
-Upravo iz ovog razloga, cilj inkluzivnog obrazovanja je da omogući svakom detetu, podjednaku šansu za kvalitetno obrazovanje bez diskriminacije, kako bi u potpunosti ostvarilo svoje potencijale. Ovaj pristup podrazumeva uključivanje svakog deteta u vršnjačku zajednicu, način rada prilagođen potrebama svakog deteta kao i dodatnu obrazovnu podršku u situacijama kada je ona potrebna. Na taj način, ruše se predrasude i stereotipi i eliminiše diskriminacija, asvakom detetu pruža se prilika da raste i razvija se, istakli su učesnici projekta.
Inkluzivno obrazovanje je ključna vrednost našeg obrazovnog sistema. Polazna tačka ovog sistema je nacionalna politika inkluzivnog obrazovanja, a politike grada Prokuplja polaze od nacionalnih strateških ciljeva i svoje mere usklađuju sa njima. Kroz pristup, koji uvažava razvojne kapacitete i potencijale svakog deteta, inkluzivno obrazovanje omogućava detetu da ostvari svoj puni potencijal. Kako bi se ovaj cilj ostvario i kako bi inkluzivno obrazovanje postalo univerzalni princip na kom se zasniva sistem obrazovanja i vaspitanja u Srbiji,, sprovodi se i projekat „Unapređeni ravnopravni pristup i završavanje preduniverzitetskog obrazovanja za decu kojoj je potrebna dodatna obrazovna podrška – Učimo svi zajedno“. Ovaj projekat koji sprovode Ministarstvo prosvete i UNICEF, uz podršku Evropske unije, nastoji da omogući ravnopravni pristup obrazovanju za decu iz svih osetljivih grupa, što se realizuje kroz unapređenje sistema i kvaliteta obrazovanja, kao i saradnju aktera na nacionalnom i lokalnom nivou.
Kroz svoje raznovrsne nadležnosti, jedinice lokalne samouprave pristup inkluzivnom obrazovanju mogu da prilagode svojim najosetljivijim zajednicama, detaljno prateći planiranje, realizaciju i evaluaciju potrebnih mera podrške.