U danima vanrednog stanja u našoj zemlji, kada se nastava odvija u specifičnim okolnostima, tj. onlajn, razgovarali smo sa učiteljicom Osnovne škole „Milić Rakić Mirko“ Jelenom Babić, koliko je teško đacima da održe motivaciju za rad kod kuće.
– Posle početne euforije i zainteresovanosti za nov način rada, sada sigurno češće imaju potrebu, da po neku obavezu odlože za kasnije i tada ne stižu da sve zadatke završe na vreme. Pored toga, nema druženja i viđanja, što decu dodatno usporava. Zato je važno da primene takozvane „cake“, koje im mogu pomoći da održe pažnju i završe sve školske obaveze na vreme, rekla je ova učiteljica.
Najvažnije je kako kaže, da odrede sebi prostor za učenje i urede ga tako da ih, dok uče i rade, ništa ne ometa. Ukoliko u tom trenutku rade na računaru ili u svesci i knjizi, telefon treba da odlože i smanje ton, kako ih ne bi ometale poruke i pozivi.
-Potrebno je da pripreme materijal za rad i sve što im je potrebno kako bi izbegli ustajanje po olovku, rezač ili papiriće.Tačnije, treba da se opreme sa svim što im je potrebno, kako ne bi imali izgovor za prekidanje rada. Korisno je praviti nedeljni plana rada učenja, u vidu rasporeda gde će beležiti po danima domaće zadatke (pored zadatka i datum do kada se mora uraditi). Tako im se neće desiti da zaborave svoje obaveze i ne predaju domaće zadatke na vreme. Raspored obavezno treba da stave na vidno mesto. U tom nedeljnom planu, svakako treba da označe i vreme za odmor i rekreaciju, dodala je kao vrlo važno učiteljica Babić.
Ona je istakla da je svakako mnogo bitno da đaci sebi postave cilj.-Svakog dana zapišite šta tog dana želite i morate da uradite i postavite na vidno mesto. Kako koju obavezu sa spiska završavate, možete je označiti kao gotovo. Osećaćete se bolje kada vidite kako ispunjavate ono što ste „zacrtali“ za taj dan. Kada završite jedan deo obaveza, nagradite sebe za svaki uspeh i izvršenje zadatka. Nagrada stvara pozitivne asocijacije, a to će vam povećati želju za uspehom, poručuje ova učiteljica i dodaje da nagrada treba bude lična, da deca osete radost.
Ona naglašava da unapred treba odrediti šta je nagrada, da li je to čokolada, ili omiljeni film, stvar je izbora, ali svakako najveća nagrada treba da bude da se učenici ponose onim što su postigli.
Učiteljica Jelena Babić, koja radi sa najmlađim osnovcima, poručila je svim đacima da budu istrajni i redovni na on lajn nastavi, baš kao i u redovnim okolnostima u školi i da ne zaborave da svaki rad, nastavnik vrednuje posebno.
-Ovo je možda jedna od prilika da na jednostavniji način, postignete bolji uspeh na kraju godine. Ako budete vredni i na vreme predajete zadatke, nastavnici će nagraditi i trud i istrajnost, zaključila je Babić.
Kako je u ovom vremenu važno da se obrati pažnja na zadatke, prema mišljenju ove učiteljice, jednako je važno organizovati i druženje.
– Organizujte onlajn druženje i razgovor sa drugovima putem dostupnih društvenih mreža i platformi. Pogledajte neki film, čitajte knjige, radite ono što volite, a za šta možda niste skoro imali vremena i igrajte društvene igre sa svojom porodicom. Kada sve prođe vraćamo se svojim obavezama, samo zreliji za jedno novo iskustvo i nadam se uspešniji. I za kraj ovog razgovora moram da istaknem da se učenici mogu motivisati i u primeni nastave na daljinu. U prilog tome idu nam raznovrsne aplikacije i programi, koji se mogu koristiti za kreiranje video i drugih vrsta lekcija, podvukla je učiteljica Osnovne škole „Milić Rakić Mirko“ i dodala da se kao povratna informacija, što je, opet motivišući faktor za učenike, mogu kreirati Viber nalepnice, kojima će se oni informisati o svojim postignućima.