U Narodnoj biblioteci „Rade Drainac“ predstavljena je druga knjiga poezije Dragana Ognjanovića, pod nazivom „Noćne“, koji je inače, javnosti najviše poznat po svojim aforizmima.
O najnovijoj knjizi Ognjanovića govorio je prof. Dr Goran Maksimović, dok je autor čitao svoje pesme, a Srđan Živković je bio zadužen za muzičku pratnju u toku večeri.
Prema rečima prof. Maksimovića, rukopis zbirke pesama ovog autora već svojim naslovom upućuje na tri moguća načina razumevanja.
-Prvi nivo značenja nas upućuje na pretpostavku da su stihovi nastajali pod okriljem noći kao poseban vid mističnih misli, sumnji i strahova, zanosa i ushićenja, dilema i pretpostavki, koje su opsedale pesnika u svakodnevnom životu. Drugi nivo razumevanja ukazuje na specifičnu mogućnost čitanja ovih stihova u noćnim trenucima, što im daje poseban stepen mističnosti i nepredvidivosti, specifičnu dimenziju receptivnih mogućnosti, a samim tim i neobičnih značenja, emotivnih raspoloženja i doživljaja. Treći nivo značenja, može da se odnosi prevashodno na implicitnu poetičku perspektivu i razumevanje procesa nastajanja pesme kao stanja, koje se nalazi na granici između iracionalnog i racionalnog dela ljudskog bića, kostićevskim jezikom rečeno stvaralačkog nadahnuća, koje nastaje u onoj čudesnoj „pletisanki“ između „jave i sna“, rekao je između ostalog govoreći o najnovijoj zbirci pesama „Noćne“ prof. dr Goran Maksimović.
On je objasnio da svako od navedenih i pretpostavljenih značenja, može da ima svoju kreativnu ulogu u pesmama, koje su uvrštene u tri ciklusa, ili „pevanja“ ovog rukopisa.
-U prvom pevanju, koje je sačinjeno od 18 tekstova (od pesama „Nisi sam“, „Mislim“, „Biti čovek“, „Klatno“, do pesama „Jabukovača“, „Prve naočare“, „Zidovi“, „Bekstvo“, pesnikova duša je sagledana kao poprište na kome se sučeljavaju ovostrano i onostrano biće sveta. U drugom pevanju dominiraju slike iz neposredne stvarnosti, kao i sećanja na koja nas podsećaju svakodnevne senzacije, a ljubav se pojavljuje kao univerzalno stanje ljudske sumnje i nadanja, te svekolike vere, da je možda baš u ljubavi sazdano utočište od svih životnih nedaća i strahova. Pevanje je sačinjeno od 28 tekstova, od uvodnih pesama „Nikad više“, „Korona“, „Sećanja“, „Bez iluzija“, do pesama „Rane“, „Rastanak“, „Pisma“, „Ježurko“, dodao je Maksimović.
Naveo je da treće pevanje predstavlja značenjsku sintezu prethodna dva lirska ciklusa ove knjige.
-Ono je sačinjeno iz 24 teksta, od uvodnih pesama „Duše“, „Suđeni dan“, „Prsti“, „Ćutanje“, „Ukop“, „Snovi“, pa sve do završnih stihova u pesmama „Vrata“, „Život“, „Veruj“ i slično. U njima spoznajemo pesnikove doživljaje iskonskih reči, koje imaju simboličku misiju „mornara u čamcu za spasavanje“ i unutrašnje energije, koja će pomoći krhkom ljudskom biću da opstane u svetu sveopšteg zla, istakao je prof. Maksimović i zaključio da raznolika značenja, poetičke ideje, doživljaji, emocije i vizije, apolonijska i dionizijska slika sveta, koje pronalazimo u najnovijim pesmama Ognjanovića, čine zbirku „Noćne“, veoma uspešnom i nadahnutom, a iznad svega lirski komunikativnom, tako da će lako uspostaviti izazovan dijalog sa posvećenom čitalačkom publikom.
Dragan Ognjanović je objavio knjige aforizama i grafita „Afograf“ 1999, „Stradijanske hronike“ 2011, uredio Antologiju topličke poezije 2015, priredio i napisao predgovor knjige „Bandit ili pesnik“ (izabrane pesme Radeta Drainca) 2015, objavio knjigu aforizama „Nasmejana strana sveta“ 2016, zbirku poezije „Prekobrojni godovi“ 2019. godine i priredio Antologiju srpskog satiričnog aforizma „Godine zapleta“ 2021. godine. Za književni rad dobio je nagrade „Mladi jež“, „Vladimir Bulatović Vib, nagradu za aforizam na međunarodnom Festivalu humora i satire „Zlatna kaciga“, u Kruševcu, pobedničku diplomu na Festivalu humora i satire „Smejada“ u Banja Luci i „Radoje Domanović“ Udruženja književnika Srbije.