У Основној школи „Ратко Павловић Ћићко“ данас је одржан промотивни догађај, посвећен промоцији инклузивног образовања, у оквиру пројекта „Учимо сви заједно“, који спроводе УНУЦЕФ и Министарство просвете Владе Републике Србије, уз финансијску подршку Европске уније. Овом догађају су присуствовали представници Уницеф-а, Министарства просвете Владе Републике Србије, Школске управе у Нишу, представници локалних самоуправа, установа и организација.
-Ова школа и локална заједница недвосмислено показују да смо сви ми данас овде заједно јер дубоко разумемо поруку „Учимо сви заједно“. Такође ме радује да овај скуп показује да се суштински, у овој школи и широј заједници, мења инклузивна политика и пракса, а то најбоље наравно знају деца како се ради. Реч је о једном великом пројекту које води Министарство просвете, а ми из Школске управе у Нишу смо се укључили као подршка. Он се састоји из више компоненти, а само једна од њих је обука за 200 школа и 4000 наставника, која се односи на диференцирану наставу и модуларни приступ учењу. Направили смо модел школе, које су подржане, затим ресурс центре, који поседују технологију, која може да допринесе учењу деце, којој је из било ког разлога то ускраћено. Оно што је јако важно данас и овде, јесте да је унапређена инклузивна локална политика у овом граду, а то је значајно јер је један од ретких, који поседује Акциони план, који води ка квалитетном образовању. Важно је да разумемо, да све ово што чинимо, јесте пут који јача економију и не само да смањује сиромаштво, него води квалитетнијем животу за свако дете и појединца у свом граду, рекла је на промоцији инклузивног образовања у школи „Ћићко“, просветни саветник Школске управе у Нишу Татјана Живановић.
Заменик градоначелника Прокупља др Марко Костадиновић је поздравио учеснике данашњег догађаја истакавши да Град Прокупље подржава социјално-емоционално учење и нклузивно образовање.
-Верујемо да свако дете заслужује једнаке могућностиу да учи и напредује. Инклузивно образовање је опредељење града. За наш град, суштинска укљученост сваког детета у образовање је заправо инвестиција у смањење, односно елиминацију сиромаштва и друштвени и економски развој на локалном, регионалном и националном нивоу, истакао је др Костадиновић.
О циљевима Града Прокупљa, у оквиру инклузивног образовања, говорио је већник за социјална питања Дејан Живковић, рекавши да ће од овим пројектом бити повећан обухват деце из осетљивих група, пре свега деце ромске националности на свим нивоима образовања и смањење стопе одустајања ромских дечака, а пре свега девојчица.
-Такође, радићемо на повећању броја деце са сметњама у развоју и инвалидитетом у редовним школама и предшколским установама, уз адекватан систем подршке. Настојаћемо да унапредимо и повећамо капацитете запослених на свим нивоима образовања и васпитања и обезбедимо кадрове, који на нивоу образовних институција дају стручну и додатну подршку запосленима, као и породицама из осетљивих група. Ово су само су неки од задатака, које смо поставили и које ћемо настојати да реализујемо у наредном периоду, истакао је већник Живковић.
На овом скупу је наглашено да је у нашој земљи, инклузивно образовање све више препознато као кључна компонента за стварање друштва, које цени различитости и пружа једнаке шансе сваком детету.
-Наставни планови и програми се континуирано прилагођавају како би се осигурало да образовни систем одговара потребама свих ученика. Тако стручњаци, наставници и родитељи раде заједно како би пружили подршку сваком детету на путу остваривања њихових образовних и личних циљева. Овај свеобухватан приступ образовању доприноси стварању инклузивног друштва, које поштује и слави разноликост својих грађана, рекла је директорка Основне школе „Ратко Павловић Ћићко“ Весна Тодоровић, која је део овог пројекта.
Промоција инклузивног образовања у овој школи завршена је заједничком радионицом, у којој су учествовали ученици, наставници и представници локалне самоуправе. Они су осликавали слова, која чине слоган овог пројекта „Учимо сви заједно“, али и поставили речи на пано, попут „образовање“, „амбиција“, „уметност“, „заједништво“, које би требало да подстакну све нас да свакодневно уважавамо једни друге, размењујући оно што знамо и делећи оно што имамо.
Европска унија, Министарство просвете и УНИЦЕФ су 2021. године удружили снаге да побољшају доступност и квалитет предуниверзитетског образовања за свако дете, посебно за децу неповољног социо-економског статуса.
Пројекат „Учимо сви заједно“, полази од стратешког опредељења Републике Србије да је инклузивно образовање основно право сваког детета и полазна тачка за развој праведног, отвореног и демократског друштва.
Пројекат је вредан 4,8 милиона евра бесповратне помоћи, а финансирају га Европска унија и УНИЦЕФ.