Национална служба за запошљавање (НСЗ) Филијала у Прокупљу је након завршетка ванредног стања прилагодила свој рад новонасталим околностима, како би на што ефикаснији начин изашла у сусрет незапосленим лицима, саопштено је данас из те службе.
Како је наглашено, од сада ће незапослена лица моћи електронским путем да изврше пријаву на евиденцију, да поднесу захтев за остваривање права на новчану накнаду или захтев за издавање уверења о незапослености, као и да заврше обуку „Пут до успешног предузетника.“
Електронским путем и послодавци ће моћи да пријаве потребе за запошљавањем и да поднесу захтев за учешће у програмима активне политике запошљавања. На исти начин може се добити и захтев за издавање мишљења на Програм решавања вишка запослених и захтев за издавање дозволе за рад са странцима.
У наредном периоду незапослена лица ће телефоном бити обавештавана о термину за пријаву на евиденцију.
Из прокупачке филијале НСЗ обавештавају грађане да је са престанком ванредног стања престао да важи и посебан режим за рачунање рокова у управним поступцима.
Тако ће странке којима је радни однос престао током ванредног стања захтев за новчану накнаду моћи да поднесу у року од 30 дана, почев од 7.5.2020.године.
Рокови за подношење захтева за новчану накнаду који су почели да теку пре увођења ванредног стања су прекинути и нису текли за време трајања ванредног стања. Ови рокови настављају да се рачунају у преосталом делу почев од 7.5.2020.године. Од истог датума продужавају се за 30 дана и дозволе за рад са странцима чије важење је престало током ванредног стања, као и сви рокови за доношење одлука од стране НСЗ, саопштено је из прокупачке филијале.