Ministar prosvete,nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević je sa svojim najbližim saradnicima danas boravio u Prokuplju. On je u Opštini Prokuplje razgovarao sa direktorima predškolskih ustanova i osnovnih i srednjih škola u Topličkom okrugu o reformama koje bi donele boljitak u našem obrazovnom sistemu.
Potom je u pratnji predsednika Opštine Prokuplje Aleksandra Simonovića i većnika za obrazovanje Maje Aranđelović obišao Dom učenika srednjih škola,gde se upoznao sa uslovima stanovanja u ovoj ustanovi,a onda i Tehničku školu „15. Maj“ gde je obišao kabinete i specijalizovane učionice.
Govoreći o reformama obrazovanja koje će se dešavati po etapama,ministar Šarčević je istakao da su našem školstvu potrebni savremeniji nastavni planovi i programi.
-Važno je i značajno veće uključivanje roditelja i puna odgovornost onih koji vode institucije. Sve nas zajedno interesuje kakve su nam škole i fakulteti. Zato mora da se uspostavi savez svih zainteresovanih strana i da zajeno radimo,jer nam je interes boljitak. Reforma prosvete je državni projekat i ako želeimo da se pokrenemo ka boljem,moramo da krenemo od prosvete,rekao je ministar Šarčević i dodao da nam samo nedostaje zakon o porodici,koji bi je obavezao da bude odgovornija prema svojoj deci,jer se njihovo zanemarivanje na razne načine,kasnije reflektuje kroz loše ličnosti i brojne nevolje.
U razgovoru sa novinarima ministar prosvete Mladen Šarčević je istakao da svi moraju da se uključe u reformu i kažu šta je dobro,a šta bi valjalo menjati i kako,jer obrazovni sistem čine zaposleni,učenici i roditelji.
-Najpre moramo da sagledamo probleme,pa onda da krenemo u njihovo rešavanje i nastavimo da radimo po etapama. Kvalitet je moje prvo obećanje. U svetu se i ustanove i nastavnici i deca vrednuju spolja,eksternom evaluacijom. I kod nas je to počelo,ali ima otpora. Od ocene škole zavisiće njeno finansiranje,a isto će važiti i za nastavnike,naglasio je Šarčević.
Jedna od ključnih tačaka reforme obrazovnog sistema prema rečima ministra biće i uvođenje dualnog obrazovanja.
-Ono je važno,jer je kvalitetnije i može da poveća obuhvat dece iz siromašnih krajeva. Velika je stvar ako oni za tri godine dobiju znanje i mogu odmah da počnu da rade i zarađuju. Profesionalna orjentacija se u školama ne radi dobro. Svi idu na neke četvorogodišnje stručne profile i posle na fakultet,pa kad boravim van zemlje,često me pitaju da li kod nas neko radi ili svi studiraju,dodao je Šarčević.
On je ovom prilikom poručio da kroz sve reforme koje će se sprovoditi u obrazovnom sistemu, moramo početi da brinemo i o vaspitanju dece koje takođe veoma važno,a na čemu će zajedničkim snagama morati da rade i roditelji i nastavnici.