Министар просвете,науке и технолошког развоја Младен Шарчевић је са својим најближим сарадницима данас боравио у Прокупљу. Он је у Општини Прокупље разговарао са директорима предшколских установа и основних и средњих школа у Топличком округу о реформама које би донеле бољитак у нашем образовном систему.
Потом је у пратњи председника Општине Прокупље Александра Симоновића и већника за образовање Маје Аранђеловић обишао Дом ученика средњих школа,где се упознао са условима становања у овој установи,а онда и Техничку школу „15. Мај“ где је обишао кабинете и специјализоване учионице.
Говорећи о реформама образовања које ће се дешавати по етапама,министар Шарчевић је истакао да су нашем школству потребни савременији наставни планови и програми.
-Важно је и значајно веће укључивање родитеља и пуна одговорност оних који воде институције. Све нас заједно интересује какве су нам школе и факултети. Зато мора да се успостави савез свих заинтересованих страна и да зајено радимо,јер нам је интерес бољитак. Реформа просвете је државни пројекат и ако желеимо да се покренемо ка бољем,морамо да кренемо од просвете,рекао је министар Шарчевић и додао да нам само недостаје закон о породици,који би је обавезао да буде одговорнија према својој деци,јер се њихово занемаривање на разне начине,касније рефлектује кроз лоше личности и бројне невоље.
У разговору са новинарима министар просвете Младен Шарчевић је истакао да сви морају да се укључе у реформу и кажу шта је добро,а шта би ваљало мењати и како,јер образовни систем чине запослени,ученици и родитељи.
-Најпре морамо да сагледамо проблеме,па онда да кренемо у њихово решавање и наставимо да радимо по етапама. Квалитет је моје прво обећање. У свету се и установе и наставници и деца вреднују споља,екстерном евалуацијом. И код нас је то почело,али има отпора. Од оцене школе зависиће њено финансирање,а исто ће важити и за наставнике,нагласио је Шарчевић.
Једна од кључних тачака реформе образовног система према речима министра биће и увођење дуалног образовања.
-Оно је важно,јер је квалитетније и може да повећа обухват деце из сиромашних крајева. Велика је ствар ако они за три године добију знање и могу одмах да почну да раде и зарађују. Професионална орјентација се у школама не ради добро. Сви иду на неке четворогодишње стручне профиле и после на факултет,па кад боравим ван земље,често ме питају да ли код нас неко ради или сви студирају,додао је Шарчевић.
Он је овом приликом поручио да кроз све реформе које ће се спроводити у образовном систему, морамо почети да бринемо и о васпитању деце које такође веома важно,а на чему ће заједничким снагама морати да раде и родитељи и наставници.