Povodom 8. aprila,Svetskog dana Roma,Udruženje Roma „Carina” organizovalo je okrugli sto na temu “Obrazovanje Roma u Prokuplju”. Osim predstavnika romske populacije,predavanju je prisustvovao i predsednik Opštine Prokuplje Miroljub Paunović,predstavnici osnovnih i srednjih škola,školski i pedagoški asistenti osnovnih škola,Centra za socijalni rad,Policijske uprave,Nacionalne službe za zapošljavanje – Filijala u Prokuplju i drugi.
Govoreći o obrazovanju Roma,predsednik Udruženja Roma „Carina” Saša Ališanović napomenuo je da je u poslednjih nekoliko godina sve više romske populacije uključeno u školski i obrazovni sistem.
– Dobro je što se romska deca uključuju u sve nivoe obrazovanja. Danas su oni uključeni u predškolsko,osnovno i srednje obrazovanje,a u poslednje vreme sve je više Roma koji sa uspehom studiraju na mnogim fakultetima širom Srbije,izjavio je Ališanović.
Predsednik Opštine Prokuplje Miroljub Paunović ističe da Republika Srbija i prokupačka Opština čine sve da sva deca romske nacionalnosti budu uključena u obrazovni sistem.
– Romi su najzastupljenija manjina koja živi u Srbiji,a Prokuplje je,u odnosu na broj stanovnika,treći grad u našoj zemlji po broju Roma. Rezultati koje je lokalna samouprava postigla u cilju uključivanja Roma,pre svega u školski i zdravstveni sistem,su više nego zadovoljavajući. S pravom mogu reći da sva romska deca idu kako u osnovne,tako i u predškolske ustanove. To smo postigli zahvaljujući i romskim medijatorima i angažovanjem udruženja Roma. Mi danas imamo dobre prokupačke đake u osnovnim i srednjim školama i uspešne studente iz romske populacije,rekao je predsednik Paunović i dodao da je dobro što se romska deca danas sa sve manje problema uključuju u školski sistem.
Paunović je podvukao da je Opština Prokuplje otvorena za saradnju i svaki vid pomoći Romima.
Da sve više Roma nakon završetka osnovne škole nastavlja školovanje govori i primer Poljoprivredne škole “Radoš Jovanović Selja”.
Profesor ove škole Tatjana Ranđelović rekla je da nastavu na različitim smerovima pohađa i 16 đaka romske nacionalnosti.
– Učenici romske nacionalnosti su se veoma brzo uklopili u sistem rada i obrazovanja škole. Mnogi Romi postižu dobre rezultate u nastavnim i vannastavnim aktivnostima. Škola na različite načina pomaže siromašnim Romima kako bi nesmetano završili školu,izjavila je ona i dodala da su Romi izuzetno zainteresovani za sticanje znanja iz različitih oblasti poljoprivrede.