У Основној школи „Ратко Павловић Ћићко“ одржан је јавни час под називом „Историја и значај Мирослављевог јеванђеља“ у оквиру друге фазе пројекта „Читајући фреске“.
Аутор пројекта је наставница српског језика Милка Тошић,а чланови реализаторског тима су наставници ликовне културе Небојша Станковић и историје Зоран Павловић. Наравно, најважнији учесници у овом пројекту су ученици VII2 и VII3 одељења ове школе.
– Пројекат је оригиналан и чини нашу школу различитом,интересантном и препознатљивом. Он функционално повезује образовно васпитне циљеве екскурзије са наставним циљевима српског језика,историје и ликовне културе,рекла је Милка Тошић и додала да је циљ пројекта упознавање са културом средњег века,а све са намером да се разуме и очува национално-културна баштина и повеже са потребама савременог човека.
Према речима наставника ликовне културе Небојше Станковића,методе пројекта засноване су на истраживачком и креативном учењу на основу такозване очигледне наставе и читања нелинеарних текстова.
– Учење прати и иза њега остају аутентична дела ученичког стваралаштва која су изложена у холовима школе,истакао је Станковић.
Професор историје Зоран Павловић наводи да је развојни генерацијски пројекат ,,Читајући фреске“ започет још у октобру 2014. године са тадашњим ученицима VI2 и VI3 одељења.
Прва фаза реализована је у јануару 2015. године отварањем изложбе ученичких радова о текстилним орнаментима на владарским одорама Немањића,показаним на фрескама. Истовремено је постављена и музејска изложба,која је садржала предмете из свакодневног живота и делове наоружања којим је реконструисана слика живота нашег човека у средњем веку.